İnsanlık İklimlerinde İradi İhtiyaçlar: “Nötral” Hayat Alanları, “Kuantahlâk” Eğitimleri ve Sosyal “Sürdürülebilirlik” Sistemleri
“Kendi kader kulvarlarını”
partizan politizasyon pratikleriyle paralize eden “toplumların enerjileri” ahlâki
erozyon, sosyal çürüme ve insani yozlaşma döngüsünde dalgalanır. Oysaki insanlığın
“fiziksel beka-psişik varoluş” dinamikleri “kuantum kapsayıcılık” kurallarıyla
kaimdir.
Fiziksel-psişik boyutlarıyla “madde-mana
âlemi bütün” diyen “nötral monizm” yaklaşımlarına istinaden insanlığın “beden-ruh
iklimlerinin” 1/3’erlik oranlarda sağa veya sola polarize alanlarda, 1/3’lük
oranda ise ortadaki “nötral alanda (nötralanda)” her iki yönlü “kuantal
konfigürasyonları” kapsadığı anlaşılmaktadır.
“Nörokuantoloji” akademik ekolünün
transdisipliner analizlerinden alınan bilimsel ilhamlarla söylersek, yaratılışları
itibarıyla dünyanın belli bir döneminde bulunan insanların 1/3’erlik iki kutup
kısmı sağ-sol spinlerde, ortalarındaki 1/3’lük kısmı ise nötral, kutupsuz, “spinsizlik
hâllerinde” yaşatılıyor olabilir. Eğer öyleyse insanlık doğası gereği “nötral
hayat alanı [©NHA]” ihtiyacındadır.
Dört sosyal sahada NHA
ihtiyaçları sürekli hissedilir: [1] idare-yönetişim [2] hukuk-yargı [3] iktisat-maliye
[4] iletişim-medya. Ancak bütün sosyal sektörleri
içten saran-dıştan kuşatan “insan eğitimi” süreçleridir.
Esasen dünya yaşamındaki <biliş-davranış>,
<değer-duygu>, <birey-toplum>, <ahlâk-hukuk> konfigürasyonlarının
girift biçimlerde «kuantalandırıldığı» ana alan eğitimdir. Hayat boyu
“kuantahlâk eğitimleri” insanlık âleminde sosyal sürdürülebilirlik
potansiyellerini geliştirebilir.
NHA-kuantahlâk konseptlerine uyumlu, maddi-manevi yatırımlar bakımından bütünleşik “bir ölçek eğitim çabası” yıllar içinde katlanarak “bin ölçek sosyal yarar” sağlayabilir. Dünyadaki NHA uygulamalarından ve kuantahlâk yaklaşımlarından yararlanan toplumlar “sosyal sürdürülebilirlik sistemlerine [S3]” katkılar sunabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder